×
*نام:
*ایمیل:
استان:
select
*کد امنیتی:
کد خبر: 5
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۷

بهترین روش لمینیت دندان

بهترین روش لمینیت دندان

کسانی که دندان‌های بدرنگ و بد شکل دارند، دندان‌های شکسته دارند یا بین دندان‌هایشان فاصله است می‌توانند از این روش استفاده کنند


انواع لمینیت دندان

لمینیت دندان انواع گوناگونی دارد:

۱) کامپوزیت که به ونیر کامپوزیت مشهور است.

۲) سرامیکی (پرسلن ونیر)

نوع سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت استحکام بیشتری دارد، در نتیجه از طول عمر بالاتری برخوردار است. همچنین قیمت آن بالاتر است اما در نوع کامپوزیت ونیر تراش دندان کمتر بوده و در بعضی موارد نیاز به تراشیده شدن است.

دانستن این نکته لازم است که در صورت استفاده از نوع سرامیکی امکان برداشتن لمینیت به دلیل تراشیده شدن دندان وجود ندارد. ولی در کامپوزیت ونیر این امکان هست.

مراقبت‌های بعد از لمینیت

قابل ذکر است که لمینیت یک لایه نازک مانند لنز بوده که روی دندان قرار می‌گیرد، بنابراین باید در رعایت بهداشت دندان کوشا بود تا بدین ترتیب عمر لمینیت افزایش پیدا کند و پوسیده نشود.

بعد از انجام این عمل باید از خوردن خوراکی‌های سفت مانند هویج، بادام و … بپرهیزید.

همچنین سعی کنید تا حد امکان از نوشیدن نوشابه و نوشیدنی‌های رنگ دار بپرهیزید.

مصرف سیگار و قلیان (به طور کل دخانیات) نیز تا حد زیادی به کدر شدن رنگ لمینیت کمک می‌کند پس سعی کنید که مصرف خود را به حداقل برسانید.



لمینیت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

۱) کسانی که پوسیدگی دندان دارند نمی‌توانند این کار را انجام دهند و باید ابتدا پوسیدگی دندان‌ها را برطرف کنند.

۲) کسانی که دندان قروچه دارند تا زمانی که این عادت خود را ترک نکرده اند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. البته وسایلی مانند نایت گارد که محافظ دندان می‌باشند برای ترک عادت کمک کننده هستند.

باورهای غلط درباره ی این روش

متاسفانه برخی از مردم فکر می‌کنند که تنها با انجام لمینیت سفیدی دندان‌های خود را بدست می‌آورند، این باور کاملاً اشتباه است و روش‌های دیگری مانند بلیچینگ و جرم گیری و پالیش زدن دندان برای به دست آوردن رنگ طبیعی دندان می‌تواند بسیار موثر باشد. البته قابل ذکر است در بعضی از موارد که این روش‌ها کارساز نیست، باید از لمینیت استفاده کرد. ضمناً در مواردی که مینای دندان فرد ضعیف و آسیب دیده باشد، پزشک از روکش دندان به جای لمینیت استفاده می‌کند.

در مقابل برخی از افراد فکر می‌کنند که انجام این کار به دلیل تراشیده شدن می‌تواند باعث خرابی دندان‌های آنها شود و به هیچ نحوی حاضر به انجام این کار نیستند. این دسته از افراد باید بدانند که این روش نیز مانند هر روش دیگری مزایا و معایبی دارد و تراشیده شدن دندان اگر درست انجام شود به حدی نیست که دندان شما دچار مشکل شود. بنابراین برای انجام این کار به دندانپزشک خوب مراجعه کنید و قبل از انتخاب حتماً تحقیق کنید تا دندانپزشک خوبی را انتخاب کنید.

هزینه لمینیت دندان

هزینه‌های گزافی معمولاً برای انجام لمینیت دریافت می‌شود. بسیار خوب است که قبل از انجام هر درمان زیبایی دندان به منظور اصلاح طرح لبخند خود، اطلاعات مختصری درباره هزینه آن داشته باشیم.

قیمت لمینیت سرامیکی بسته به نوع لمینیت (خود لمینیت سرامیکی انواع گوناگونی دارد) بین ۹۰۰ هزار تا ۱,۵۰۰ هزار تومان برای هر واحد است.

کامپوزیت ونیر بسته به نوع (خود ونیرانواع گوناگونی دارد) بین ۴۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان برای هر واحد است.

ونیر کامپوزیت یا پرسلین ونیر (سرامیکی) کدام یک را به عنوان بهترین روش انتخاب کنیم؟

در این مقاله سعی شد اطلاعات مختصر و کاملی راجع به این موضوع به شما داده شود تا تقریباً به سوالات اصلی شما درباره ی این روش پاسخ داده شود.

با توجه به مزایا و معایبی که در بالا گفته شد انتخاب نوع این روش بسته به نظر شخص و میزان هزینه‌ای که قصد دارد، انجام دهد، است. پزشک معالج شما نیز می‌تواند تا حدودی به شما در تصمیم گیری کمک می‌کند.

سایت دنتاج نوین | بورس مواد , تجهیزات دندانپزشکی , فروشگاه اینترنتی